Garmont 9.81 v.s. Lillskutan

Testade mina nya trailskor idag måste säga att jag inte hade några egentliga förväntningar. Jag har lovat att göra en recension och eftersom jag inte kan jämföra skorna med några andra i samma segment så gör jag en jämförelse mot när jag gjorde en topptur med mina Asiscs DS Trainers tillsammans med Peter Bringby i våras. Skorna kändes ganska stela och kanske något tyngre men inte tunga när jag snörade på mig dom i hallen. Väl ute så sprang jag första biten på asfalt och steget hamnade direkt på framfoten och det kändes faktiskt ganska behagligt kanske lite klumpigt i jämförelse. Ute på stigen så kom den första stora skillnaden, nu kunde jag springa över alla vassa stenar utan att det slår igenom sulan och fästet är också mycket bättre. ute ur skogen och uppe på myren så blir jag fortfarande lika blöt men skon håller formen bra och blir inte tung. Uppe på fjället är det främst greppet och fästet som är de stora fördelarna men även att den är lite stabilare är bra när det går på skrå.

sammanfattningsvis så är Garmont 9.81 en snabb sko för roliga skogsturer och jag kommer att springa många mil i mina men om jag ska springa Lidingöloppet så skulle jag välja mina Trainers eller Racers.

Lämna en kommentar